חיפוש

האם תרגול יוגה משפר את חיי המין?

תרגול יוגה משפר את חיי המין

כולנו יודעים שליוגה יש יתרונות רבים. לא רק שיוגה מתהדרת בתכונות מדהימות להורדת מתחים, היא גם יכולה לעזור לך לרדת במשקל, לשפר את העיכול ואפילו לתכנת מחדש את ה-DNA שלך. למרות שאתה עשוי לבוא למזרן יוגה כדי למצוא את הזן שלך, היתרונות של היוגה אפילו טובים יותר ממה שחשבנו.

מסתבר שיוגה יכולה לשפר את חיי המין שלך ביותר מדרך אחת. ולפני שאתם נבהלים ממחשבות על פוזות מסובכות בסגנון קאמה סוטרה, זה למעשה פשוט להפתיע.

כיצד שיעורי יוגה יכולים להועיל לחיי המין שלך?

היתרון העיקרי של יוגה – גם בחדר השינה וגם מחוצה לו – הוא הפחתת הלחץ. מחקרים מצביעים על כך שתרגול יוגה קבוע עוזר להפחית את רמות הלחץ בגוף על ידי הפחתת רמות הקורטיזול. למתח מוגבר יכולות להיות השפעות שליליות רבות על הגוף, וירידה בחשק המיני היא אחת מהן.

יוגה עשויה גם לעזור לשפר את התפקוד המיני הכולל. מחקר אחד צפה ב-40 נשים כשהן מתרגלות יוגה במשך 12 שבועות. לאחר שהמחקר הסתיים, החוקרים הגיעו למסקנה שלנשים היה שיפור משמעותי בחיי המין שלהן הודות ליוגה. זהו גודל מדגם קטן ורק מחקר אחד, אבל הקשר בין יוגה לחיי מין טובים יותר מבטיח.

"יוגה מלמדת אותך איך להקשיב לגוף שלך, וכיצד לשלוט בנפשך", אומרת לורן זולר, מדריכת יוגה מוסמכת ומאמנת של חיים שלמים המבוססת בנאשוויל, טנסי. "שני התרגילים האלה בשילוב יכולים להביא לך תובנות לגבי מה אתה אוהב ומה אתה לא אוהב, להוביל אותך לתקשר טוב יותר מה הכי טוב לבן הזוג שלך."

דרך נוספת שבה זולר אומר שיוגה יכולה לשפר את חיי המין שלך? הגברת המודעות ושליטה בגוף.

"תרגול יוגה קבוע מביא אותך למודעות של הרגע הנוכחי שהוא חשוב מאוד כאשר אתה מחפש להגביר את חיי המין שלך. ככל שתוכלו להיות נוכחים יותר עם בן הזוג, כך החוויה תהיה טובה יותר עבור שניכם", מסביר זולר. "סקס ויוגה תורמים לשניהם את המצב הפיזי, המנטלי והרגשי שלך. למד לתרגל אותם באופן קבוע כדי לקבל גישה להרגשה המוחלטת שלך!"

תנוחות יוגה לשיפור חיי המין שלך

אם אתה רוצה לשפר את חיי המין שלך, נסה להשתמש בכמה מהתנוחות האלה בתרגול היוגה הקבוע שלך.

תנוחת חתול (Marjaryasana) ותנוחת פרה (Bitilasana)

לעתים קרובות מבוצעות יחד, תנוחות אלה עוזרות לך לשחרר את עמוד השדרה ולהירגע. זה עוזר להוריד את רמות הלחץ הכלליות שלך ומקל על הכניסה למצב הרוח.

  • התחל את התנוחה הזו על ארבע. ודא ששורשי כף היד שלך נמצאים מתחת לכתפיים שלך והברכיים שלך בקו הירכיים שלך. שמור על עמוד השדרה ניטרלי ומשקל שלך מאוזן באופן שווה על פני הגוף.
  • שאפו כשאתם מסתכלים למעלה ותנו לבטן שלכם להתעקם לכיוון הרצפה. הרם את העיניים, הסנטר והחזה למעלה תוך כדי מתיחה.
  • נשפו, הכנס את הסנטר לתוך החזה, ומשוך את הטבור לכיוון עמוד השדרה. עגל את עמוד השדרה שלך לכיוון התקרה.
  • עברו לאט בין השניים למשך דקה אחת.

תנוחת גשר (Setu Bandha Sarvangasana)

תנוחה זו עוזרת לחזק את רצפת האגן שלך. חיזוק השרירים הללו עוזר להפחית את הכאב במהלך יחסי מין ואף יכול להפוך את הדברים הטובים לטובים יותר.

  • שכב על הגב.
  • כופפו את שתי הברכיים והצבו את כפות הרגליים ברוחב הירכיים כשהברכיים בקו אחד עם הקרסוליים.
  • הנח את הידיים שלך שטוחות על הרצפה עם כפות הידיים שלך על הקרקע ופרש את האצבעות.
  • הרם את אזור האגן שלך מהקרקע, ואפשר לגו שלך לעקוב, אך השאר את הכתפיים והראש על הרצפה.
  • החזק את התנוחה למשך 5 שניות.
  • לְשַׁחְרֵר.

תינוק שמח (אננדה בלאסנה)

תנוחת הרפיה פופולרית, תנוחה זו מותחת את העכוז ואת הגב התחתון. בנוסף, זה משמש כווריאציה של עמדה מיסיונרית. כדי לנסות את זה במיטה, התחל בתנוחת מיסיונרית עם בן/בת הזוג למעלה, ואז האריך את רגליך ועטף אותן סביב פלג הגוף העליון של בן הזוג.

  • שכב על הגב.
  • בנשיפה, כופפו את הברכיים כלפי מעלה לכיוון הבטן.
  • שאפו והושיטו את ידו כדי לתפוס את החלק החיצוני של כפות הרגליים, ולאחר מכן הרחבו את הברכיים. אתה יכול גם להשתמש בחגורה או במגבת לולאה על כף הרגל שלך כדי להקל.
  • כופפו את כפות הרגליים, דוחפים את העקבים כלפי מעלה כשאתם מושכים מטה עם הידיים כדי למתוח.

יונה בעלת רגל אחת (Eka Pada Rajakapotasana)

ישנן וריאציות רבות של יונה, וכולן נהדרות למתיחה ולפתיחת הירכיים. ירכיים צמודות יכולות לגרום למין לאי נוחות, והן יכולות גם למנוע ממך לנסות תנוחות מיניות שונות.

  • התחל על הרצפה בכל הקומות.
  • הרם את רגל ימין שלך והזיז אותה לפני הגוף שלך כך שהרגל התחתונה שלך תהיה בזווית של 90 מעלות מגופך.
  • מתחו את רגל שמאל מאחוריכם על הרצפה כאשר החלק העליון של כף הרגל פונה כלפי מטה והבהונות מצביעות לאחור.
  • נשפו בזמן שאתם רוכנים קדימה, מעבירים את משקל הגוף. השתמש בזרועותיך כדי לתמוך במשקל שלך. אם זה לא נוח, נסה לקפל שמיכה או כרית ולהניח אותה מתחת לירך הימנית כדי לשמור על גובה הירכיים בזמן שאתה מתמתח.
  • שחרר וחזור על הצד השני.

תנוחת הילד (בלאסנה)

התנוחה הזו היא דרך נפלאה לפתוח את הירכיים ולמצוא הרפיה עמוקה מבלי להיות גמישים בטירוף. זוהי גם תנוחת הארקה, כלומר המיקוד שלך צריך להיות במנוחה ובנשימה לאורך כל התנוחה, מה שיכול לעזור לכל מתח וחרדה להתפוגג.

  • התחל בכריעה על הרצפה. כשהבהונות הגדולות שלך נוגעות, הרחיבו את הברכיים עד שהן מתרחקות ברוחב הירכיים.
  • נשוף ורכן קדימה. הניחו את הידיים לפניכם והתמתחו, תנו לפלג הגוף העליון להירגע בין הרגליים. נסה לגעת במצח במחצלת, אבל אתה יכול גם להניח את הראש על בלוק או כרית.
  • הירגע במצב זה למשך 30 שניות עד מספר דקות.

תנוחת גופה (סוואסנה)

שיעורי יוגה מסתיימים בדרך כלל בתנוחת גופות, או סוואסנה, ובהחלט יש סיבה טובה. תנוחה זו עוזרת לך להירגע וללמוד לשחרר מתח. חשבו על זה כעל מפגש מיני מדיטציה בסוף תרגול היוגה שלכם, שמגביר את מאמצי ההרפיה וההרגשה שלכם.

  • שכבו על הגב עם כפות הרגליים פרושות וכפות הידיים כלפי מעלה. הרפי כל חלק בגופך מהפנים שלך ועד לאצבעות הרגליים והבהונות.
  • הישאר בתנוחה זו כל עוד אתה רוצה.

לסיכום

בעוד שכמה תנוחות יוגה יכולות לשפר מיד את חיי המין שלך, השינוי הגדול ביותר הוא תמיד בהפחתת הלחץ שלך. לא רק שזה מספק שורה שלמה של יתרונות, זה מאפשר לך להירגע וליהנות ממין, מה שהופך אותו לטוב עוד יותר.

תוכן עניינים